PRIN CE SE REMARCĂ ACEST HIDROFOR?
- Echipat cu senzor TLS care acționează la funcționarea fără apă. Peste 80% din defecțiunile hidrofoarelor sunt datorate funcționării uscate, fără apă. Cauzele sunt multiple iar consecințele sunt întotdeauna costisitoare. T.I.P. a rezolvat problema prin montarea unui senzor în carcasa pompei; La o creștere periculoasă a temperaturii apei, senzorul oprește funcționarea utilajului și semnalizează că e activ printr-un martor luminos. Este o componentă electrică și nu electronică, fapt care oferă soluției simplitate, eficiență și durabilitate. Senzorul TLS (Trockenlaufschutz) nu este sensibil la variațiile de tensiune, la umezeală, la coroziune sau la funcționarea neântreruptă ani de zile. Este eficient și sigur. Este componenta care salvează o mare cheltuială în cazul dezamorsării accidentale.
Hidrofoarele echipate cu senzor termic TLS sunt cea mai bună alegere. Senzorul se fixează pe carcasa pompei din inox și comandă oprirea motorului la sesizarea unui regim termic neadecvat. Doar hidrofoarele T.I.P. vin echipate cu această dotare.
- Similitudinea performanței: Hidrofoarele TIP cu carcasa pompei din INOX – sunt alcătuite din piese și componente identice, determinând astfel pentru oricare dintre modele Fiabilitate și Longevitate de top. Configurarea acestor hidrofoare este identică, doar arhitectura lor diferă prin poziționarea ușor diferită a manometrului, presostatului sau a racordului flexibil antivibrant – așezarea acestora având ca scop o accesare mai ușoară în spațiul de lucru. La acest model, HWW 1000/25 + TLS – presostatul și manometrul sunt fixate deasupra carcasei pompei. Frontal, pe carcasa pompei este montat și senzorul TLS.
- Zonele care ajung în contact cu apa sunt din BRONZ sau INOX. Asta înseamnă că acest model este indicat și acolo unde este necesară automatizarea apei potabile, de băut. Carcasa pompei este din INOX AISI 304. Chiar dacă rezervorul nu este din INOX, acesta nu este un impediment pentru calitatea apei vehiculate, deoarece hidroforul este proiectat să colecteze apa în interiorul membranei și să nu aibă contact cu pereții rezervorului.
- Membrana rezervorului este din CAUCIUC ALIMENTAR! Este un mare PLUS ca T.I.P. folosește materiale și tehnologii care protejează sănătatea! Unii comercianți își laudă membranele ca fiind EPDM (Etilen-Propilen-Dien-Monomer). Rețineți: absolut toate membranele de hidrofor trebuie să fie EPDM!
- Bobinajul este din CUPRU. Între bobinajul de cupru și cel de aluminiu diferența de performanță este insesizabilă. Diferența există la costuri (aluminiul este mai ieftin) dar mai ales la anduranță: putem întâlni bobinaje vechi din cupru care încă funcționează bine, deși firele de mătase care leagă bobinajul sunt coapte sau rupte; asta înseamnă că respectivul bobinaj a suportat de-a lungul vieții tehnice suprasarcini care i-au provocat dilatarea și incălzirea excesivă; Partea frumoasă este că după depașirea perioadei de suprasarcină, bobinajul a revenit la dimensiunea inițiala și și-a continuat serviciul. Bobinajul din aluminiu este mofturos și cedează la prima suprasarcină serioasă. Unii comercianți spun că bobinajele lor sunt dotate cu un switch termic care întrerupe tensiunea la atingerea unei temperaturi. Rețineți: absolut toate bobinajele hidrofoarelor au încorporat acel switch de protecție!
În această imagine se pot compara stadiile unui bobinaj de Cupru. In secțiunea A, bobinajul este nou. În secțiunea B se vede un bobinaj care a suportat suprasarcini, care s-a încălzit foarte tare, s-a dilatat, iar firele de mătase au cedat. Cu toate acestea, bobinajul din secțiunea B este funcțional!
- Axul rotor este din OȚEL “mild steel SAE 1045” – eficace împotriva coroziunii Acesta, deși are permanent o secțiune imersată în apă, trebuie să fie capabil să-și păstreze suprafața nu doar necorodată, dar și perfect netedă pentru a asigura etanșeitatea presetupei. Un material slab calitativ ar putea conduce la efecte în cascadă: Ax Rotor slab calitativ > Coroziunea suprafeței axului > Pierderea etanșeității între prestupă și ax > Pătrundere lichid spre rulmentul frontal > Gripare rulment > Suprasarcină > Ardere bobinaj stator.
- Rotorul NU antrenează turbina prin intermediul unei pene; turbina SE ÎNFILETEAZĂ pe ax. Deoarece are prevăzut un hexagon pentru cheie tubulară, demontarea este posibilă oricând, fără efort ! Este știut, de multe ori turbinele fixate pe canal de pană nu mai pot fi scoase întregi. Iar când se impune schimbarea rulmentului frontal, deși turbina fixată pe pană este în stare bună, trebuie distrusă pentru a permite accesul.
Iată cât de simplă este demontarea în bune condiții și fără niciun risc de depreciere a turbinei! Se procedează la blocarea axului rotor, după care, cu ajutorul unei chei inelare sau tubulare, se desfiletează lejer turbina.
Vedeți în imagini ce ușor se așează o cheie în vederea demontării!
Joacă de copii !!!
- Dimensiunile pieselor au rămas neschimbate din momentul lansării utilajului la vânzare. Asta denotă eficiența proiectării și calitatea fabricației produsului.
- Piesele de schimb sunt la dispoziția clienților neîntrerupt de peste 15 ani! Stocul nostru de piese este actualizat în permanență.
Pe pagina de vânzare „amazon.de”, fabricantul mai face câteva precizări :
- Membrana acestui hidrofor este fabricată să reziste la minimum un milion de cicluri umpleri-goliri!
- Este destinat funcționării cu apă curată, poate fi folosit la irigații și pentru folosirea apei in gospodărie.
„Surse fotografii: amazon.de, tip-pumpen.de”